عرضه محصولات گل محمدی
خانه / دسته بندی نشده / بازرگانی فروش گلاب و عرقیات نیاسر

بازرگانی فروش گلاب و عرقیات نیاسر

شرکت های بازرگانی بسیاری مبادرت به امر خرید و فروش انواع گلاب و عرقیات گیاهی می نمایند اما بهترین و مرغوب ترین گلاب های ایران توسط شرکت های بازرگانی نیاسر در سراسر ایران توزیع و پخش می شوند.
در گذشته مصرف گلاب تنها جنبه دارویی داشته و تولید آن نیز بسیار محدود بوده است. عده خاصی آن هم به صورت اختصاری و با امکانات بسیار ناچیزی گلاب را تهیه می کردند و بیشترین به افراد ثروتمند و درباریان می فروختند. مصرف گلاب به قدری خاص و طبقاتی بود که طبقات پایین جامعه در مورد آن هیچ گونه اطلاعاتی نداشتند و حتی در صورت نیاز قادر به خرید آن نبودند.
اما امروزه و به یومن وجود هزاران هکتار باغ گل محمدی و وجود بیش از هزار کارگاه تولیدی انواع گلاب، همه مردم به راحتی می توانند بهترین گلاب ها را از مراکز معتبر و عطاری ها به قیمت مناسبی تهیه کنند.

تولید گلاب در نیاسر کاشان

یکی از قطب های تولید کننده گلاب و انواع عرقیات گیاهی مرغوب شهر نیاسر از توابع استان اصفهان است، شهری که نام آن با گلاب کاشان عجین شده و هر ساله هزاران لیتر گلاب از کارگاه های سنتی آن تولید و به بازار مصرف عرضه می شوند.
در این شهر با سنتی ترین روش ها گلاب را تولید می کنند به این صورت که گل های محمدی چیده شده را در دیگ های مسی می ریزند، برای هر دیگ ۱۰۰ لیتری حدود ۳۰ الی ۴۰ کیلو گل محمدی و ۴۰ لیتر آب، سپس برای اینکه عطر و کیفیت گلاب تولیدی بهتر باشد حدود سه الی چهار لیتر نیز گلاب خالص به ترکیب اضافه می کنند و سر دیگر را روی دیگ می گذارند.
روی سر دیگ سوراخ هایی برای قرار دادن لوله های آلومینیومی قرار دارد، لوله هایی که وظیفه انتقال بخار از دیگ به پارچ های مسی را بر عهده دارند. بعد از نصب این لوله ها، سر دیگر آن را به پارچ هایی وصل می کنند که درون آب خنک قرار دارند و آماده تبدیل بخار به گلاب هستند.
اکثر کارگاه های شهر نیاسر به همین روش گلاب یا دیگر عرقیات را تولید می کنند. گلاب های این منطقه به علت بکارگیری چند لیتر گلاب در ترکیب آب و گل از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار هستند اما با قیمت مناسبی به بازار شهرهای مختلف عرضه می شوند.

گلاب نیاسر

نکاتی در مورد تولید گلاب

مهمترین نکته اینکه گل محمدی دارای طبیعتی گرم است و بنابراین اگر قبل از طلوع آفتاب چیده نشوند و به مراکز تولید انتقال نیابند پژمرده می شوند. در هنگام انتقال گل ها به کارگاه تولیدی نیز حتماً باید از گونی های نخی استفاده کرد زیرا گل ها عرق می کنند و رنگ و طعم خود را از دست می دهند.
در شهر نیاسر حتی برای روشن کردن آتش زیر اجاق ها در برخی از کارگاه ها هیزم را جایگزین سوخت گازی و کپسول می کنند زیرا معتقدند گلابی که از این روش به دست می آید کیفیت بهتری دارد.
خرید و فروش گلاب نیاسر اصل معمولاً توسط شرکت های بازرگانی فعال در همان شهر صورت می گیرد و برای خریداران عمده در شهرهای دیگر ارسال می شود که خرید از این روش به مراتب مقرون به صرفه تر از روش های دیگر است.

 
جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
مهندس غلامی راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09135775237
آدرس کانال: @golabgiran_ir
ای دی کانال: @golabgiranCo
اینستاگرام: Golabgiran.ir
پست الکترونیکی: Golabgiran@yahoo.com
 

مطلب پیشنهادی

قیمت عمده گلاب

قیمت فروش عمده گلاب شمیم

شرکت شمیم بهار کاشان از جمله تولیدکنندگان سنتی گلاب و عرقیات است که محصولات خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *